Agder VW Klubb
Januar 24, 2018, 05:22:12 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Det er ikke mulig å skrive innlegg eller opprette nye brukerkontoer her, siden det er opprettet eget delforum på VW Norge:
 http://www.vwnorge.no/index.php/board,128.0.html
 
   Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 4 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: BYGGING AV EN 1600 VW MOTOR ,OPTIMALT TRIMMET TIL CA 125 HK MED 044 TOPPER  (Lest 29662 ganger)
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« på: September 05, 2007, 07:19:38 »

JEG BYGGER DET VI KALLER EN FULL ST?L MOTOR , DET F?RSTE JEG GJ?R ER ? BALLANGSERE VEIV, SVINGHJUL OG TRYKK PLATE , DETTE ER BRA BALLANGSERT FRA FABRIKK , MEN DET KAN GJ?RES ENDA BEDRE VIST EN VIL HA DET OPTIMALT, N?R VISERENE ER P? 0 S? ER DET OPTIMALT , PRODUSENTEN BRUKER 3 GRAMS TOLLERANSE , JEG 0.00


* 1303 001.jpg (54.97 KB, 640x427 - vist 1620 ganger.)

* 1303 002.jpg (50.85 KB, 640x427 - vist 1498 ganger.)
« Siste redigering: Oktober 07, 2007, 10:04:12 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #1 på: September 05, 2007, 07:25:07 »

ALT KONTROLL M?LES SELV OM DET ER NYTT , HER SER DERE JEG BRUKER ET DIGETALT M?LEUR P? ETT TUSENDELS MM N?YAKTIGHET, JEG POLERER VEIVEN SLIK AT JEG F? LITT EKSTRA KLARING P? LAGERENE


* 1303 003.jpg (41.82 KB, 640x427 - vist 1552 ganger.)
« Siste redigering: Oktober 07, 2007, 10:04:56 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #2 på: September 05, 2007, 07:27:37 »

JEG TAR UT ALLE PLUGGENE I VEIVEN , RENGJ?R ALLE KANALER , PRODUSENTEN ER IKKE FLINK TIL ? GJ?RE DETTE , SAMT AT JEG HAR SETT DISSE PLUGGENE FALLE UT OGS


* 1303 006.jpg (43.41 KB, 640x427 - vist 1560 ganger.)
« Siste redigering: Oktober 07, 2007, 10:05:21 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #3 på: September 05, 2007, 07:28:39 »

MAN BRUKER R?RTETTING P? GJENGENE ? SKRUR DEM GODT TIL


* 1303 008.jpg (53.35 KB, 640x427 - vist 1636 ganger.)
« Siste redigering: Oktober 07, 2007, 10:05:37 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #4 på: September 05, 2007, 07:29:35 »

JEG BRUKER ALTID EN NY AS 41 BLOKK TIL EN SLIK JOBB


* 1303 009.jpg (41.55 KB, 640x427 - vist 1683 ganger.)
« Siste redigering: Oktober 07, 2007, 10:05:54 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #5 på: September 05, 2007, 07:31:08 »

JEG MASKINERER GROP FOR BRUK AV METALL CAMPLUGG , DISSE NYE BLOKKENE HAR KUN PLAST/GUMMI PLUGG FRA PRODUSENT


* 1303 011.jpg (42.13 KB, 640x427 - vist 1557 ganger.)
« Siste redigering: Oktober 07, 2007, 10:06:10 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #6 på: September 05, 2007, 08:21:36 »

RIKTIG TILTREKKING OG MOMENT ER VIKTIG P? DISSE 2000 BOLTENE , CLEVITE BLY OG BRONSJE LAGER ER EN SELVF?LGE


* 1303 012.jpg (57.88 KB, 640x427 - vist 1567 ganger.)
« Siste redigering: Oktober 07, 2007, 10:06:25 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #7 på: September 05, 2007, 09:11:24 »

HER ER VEIVEN MONTERT MED RETTSK?RET CAM DREV , TETT AVSTANDSKIVE FORRAN CAM DREVET PGA H?Y TURTALL , LETTE 28 MM SPESIAL L?FTERE , CAM AKSEL MED MYE DUREASJON OG H?YT L?FT, SVINGHJULET ER SELVSAKT SMIDD ST?L , LETTET, CROM MOLLY BOLT ER EN SELVF?LGE , 8 PINNER L?SING ER STD


* 1303 016.jpg (61.31 KB, 640x427 - vist 1519 ganger.)
« Siste redigering: Oktober 07, 2007, 10:06:45 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #8 på: September 05, 2007, 09:14:52 »

S? KOMMER TOPPENE 044 CNC PORTEDE? MED RUSTFRIE VENTILER OG DOBBLE FJ?RER OG ALU BRONSJE STYRINGER, ST?L TALLERKENER MED SPESIAL L?SER ,TIL PASSEDE INNSUG TIL 48 IDA WEBERE , 35 CC ER DET N? I TOPPENE , MED LITEN PRESS SPALTE S? SKULLE DET HER BLI LITT COMP , CA 11:1 VIST JEG BRUKER JE STEMPELER OG 10,5:1 MED SMIDDE MAHLE , DET VAR ALT FOR I DAG ,VI FORSETTER P? FREDAG...


* 1303 017.jpg (47.09 KB, 640x427 - vist 1611 ganger.)

* 1303 018.jpg (48.88 KB, 640x427 - vist 1558 ganger.)

* 1303 020.jpg (49.18 KB, 640x427 - vist 1510 ganger.)

* 1303 021.jpg (46.76 KB, 640x427 - vist 1630 ganger.)
« Siste redigering: Oktober 07, 2007, 10:07:00 av rallybugs » Loggført
vwfreak
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.675


« Svar #9 på: September 05, 2007, 09:31:50 »

Blir kjempebra. M? mest sannsynligvis ha ny veiv. Hvordan veiv bruker du??? Vet noen klager over kvaliteten p? enkelte veiver da endel av disse visstnok skal ha ovale lagerbaner.
Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #10 på: September 05, 2007, 09:39:35 »

JEG BRUKER CB , OG DE JEG HAR BRUKT ER P? 1000 DELEN I N?YAKTIGHET, JEG SJEKKER ALTID DETTE , HAR DERFOR ALDRI HATT NOE RAS P? LAGER, ALT DETTE MED VEIV KOMMER FRA KINA , S? DET ER BEST ? PASSE P? , CB HAR JO ALTID LEVERT BRA VARE , DE HAR JO ET ANNERKJENT VERKSTED OG BRA TRIMMERE , SKAL DU HA LAGET EN VEIV P? M?L I EUROPA S? KOSTER DEN 15 LAPPER , I USA KOSTER DEN MINDER EN EN ORGINAL VW VEIV!!!!
« Siste redigering: Oktober 07, 2007, 10:07:57 av rallybugs » Loggført
71kg
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 325


« Svar #11 på: September 06, 2007, 08:20:09 »

Dette ser bra ut Vidar,  :jeg er imponert. 


Loggført
BeetleBug
Hekta på VW
****
Innlegg: 163


« Svar #12 på: September 06, 2007, 07:06:49 »

Flott prosjekt tr?d, slikt liker jeg.

Jeg m? sp?rre, betrakter du denne for optimalt trimmet n?r du oppn?r 78hk pr liter? Personlig mener jeg at en bra trimmet motor burde yte 100hk og opp pr liter. I en 1600 motor betyr det 160 kj?rbare hk. Jeg snakket nylig med en velkjent motorbygger som satser p? 150hk pr liter i sin sugemotor og han er p? god vei med sin 1915 som bremset 247hk med Shell pumpebensin.

Mvh
BeetleBug 
Loggført
vw1200
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 2.054



« Svar #13 på: September 06, 2007, 09:11:00 »

JEG BYGGER DET VI KALLER EN FULL ST?L MOTOR , DET F?RSTE JEG GJ?R ER ? BALLANGSERE VEIV, SVINGHJUL OG TRYKK PLATE , DETTE ER BRA BALLANGSERT FRA FABRIKK , MEN DET KAN GJ?RES ENDA BEDRE VIST EN VIL HA DET OPTIMALT, N?R VISERENE ER P? 0 S? ER DET OPTIMALT , PRODUSENTEN BRUKER 3 GRAMS TOLLERANSE , JEG 0.00

Hva tar du for en avbalangsering av veiv med svinghjul og trykk plate. men b?r ikke dreva p? veiva ogs? hvere p? for tenning og kam og reimhjul enkelte har jo 1,7kg reimhjul og tyngre? ved avbalangsering
« Siste redigering: September 06, 2007, 09:32:41 av Espen.larsen » Loggført

Race-buggy

life is a race
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #14 på: September 06, 2007, 10:34:02 »

p? normale motorer tar vi med alt, men i senter er det lite merkbart med eller uten camdrev , reimskiva er ballangsert l?st , pris , jeg har ikke peiling,du m? sp?rre Tommy, jeg bare tar meg til rette.N?r det gjelder hester i en boble motor s? er dette optimalt p? 1585cc til rally bruk vist en skal f? det til ? holde, eneste plass en kan hente mer er p? h?yere comp , men det varer s? kort , hester lages det mye av , men hva som er virkligheten er noe annet.Her er bremsepapirene fra de 1600 motorene som VW fabrikken brukte i rally i 1971-1973 , dette var det di fikk ut den gang , nok s? likt med i dag ,men motorene er jo de samme.De nedre diagrammet er jo std motoren , s? ikke v?rst ? mere en dobble efekten.


* image011.jpg (9.87 KB, 233x288 - vist 1612 ganger.)
« Siste redigering: Oktober 07, 2007, 10:08:16 av rallybugs » Loggført
Sider: 1 2 3 4 »   Til toppen
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!