Agder VW Klubb
Januar 24, 2018, 05:22:32 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Det er ikke mulig å skrive innlegg eller opprette nye brukerkontoer her, siden det er opprettet eget delforum på VW Norge:
 http://www.vwnorge.no/index.php/board,128.0.html
 
   Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: DEMOSTARSJON P? ? BYGGE EN TETTSTEGET 1303 GIR KASSE MED SPERRE  (Lest 12453 ganger)
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« på: August 22, 2007, 04:06:41 »

F?RST S? BEREGNER MAN I EN GIR UTVEKSLINGS KALKULATOR HVILKEN DREVING MAN ?NSKER , MITT ?NSKE ER ? BRUKE EN 120 HK 1585CC MOTOR I HISTORISK RALLY OG JEG VALGTE F?LGENDE UTVEKSLING? : 1ste 2,90 andre 1,93? 3dje? 1,39? 4dje 1,14 DETTE GIR ET FINT TURTALLS DROPP P? ALLE GIR ,DA ANDRE GIRET ER STORT I DIAMETER PGA UTVEKSLING BRUKER JEG REVERS DELENE FRA EN 091 TRANSPORTER KASSE FOR ? SLIPPE ? SLIPE PLASS I 2 dre GEARET , 3-4 GIRS INNER MUFFE M? EN OGS? SKIFTE TIL HYBRID TYPE ,JEG KASTER ALLE INVENDIGE LAGER I DREVENE ? ERSTATTER DISSE MED N?LELAGER UTEN MEDBRINGERE , JEG SKIFTER UT PINJONGLAGER MUTTEREN MED EN AV CROM MOLLY ST?L , JEG KOMMER TILBAKE MED MONTERINGS ANNVISING ETER HVERT , P? GRUNN AV DET STORE 1 ste GEARET M? MAN FRESE UT AV HUSET FOR ? F? PLASS TIL HOVED AKSELEN. VIDAR


* irs kasse 008.jpg (81.25 KB, 640x480 - vist 1243 ganger.)

* irs kasse 002.jpg (87.89 KB, 640x480 - vist 1268 ganger.)
« Siste redigering: September 13, 2007, 08:56:18 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #1 på: September 05, 2007, 07:13:36 »

SPERRER FINS DET 2 STYKK AV P? MARKEDET , DEN GODE GAMLE ZF LAMELL SPERRA TIL H?YRE OG DEN ANDRE ER QAIFE SIN TORSEN DIFF , JEG KOMMER TIL ? OPPGRADERE ZF SPERRA MED 2 EKSTRA LAMELLER , JEG KOMMER TIL ? LAGE SHIMS TIL DETTE , KOMMER TIL BAKE MED INFO OG BILDER SENERE.


* 1303 022.jpg (47.4 KB, 640x427 - vist 1081 ganger.)
« Siste redigering: September 13, 2007, 08:56:49 av rallybugs » Loggført
vwfreak
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.675


« Svar #2 på: September 05, 2007, 09:25:47 »

J?ss, dette blir utrolig bra Vidar. ?nsker meg ogs? slike sperrer, men mest til svingaksel. Hvis noen som ser dette har en er jeg veldig interessert.
Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #3 på: September 05, 2007, 09:30:56 »

DEN TIL VENSTRE FRA QAIFE ER IKKE NOE PROBLEM ? SKAFFE TIL SVING AKSEL , MEN ZF SPERRA ER VANSKELIG , JEG HAR I MITT LIV FUNNET 3 AV DISSE ZF SPERRENE TIL 1303 , MEN DET BLIR BARE VANSKELIGERE ETTER HVERT , FINNER DU EN MILIT?R UTGAVE AV VW 181 THING MED AW KASSE FRA 73/74 S? SITTER DEN KUN I DENNE KASSA.
« Siste redigering: September 13, 2007, 08:57:17 av rallybugs » Loggført
vwfreak
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.675


« Svar #4 på: September 05, 2007, 09:33:56 »

ja, har sett att quaife har, men f?r sette det p? ?nskelista eterhvert. F?rst motor..... 181 har vel etter hva jeg mener Irs.
Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #5 på: September 05, 2007, 09:40:39 »

DEN FINNES I BEGGE UTGAVER
« Siste redigering: September 13, 2007, 08:57:46 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #6 på: September 06, 2007, 10:46:17 »

n? er ZF sperra demontert , som dere ser s? har den kun 2 lameller og masse shims , dette da en std VW motor ikke orker s? mye


* 1303 003.jpg (58.45 KB, 640x427 - vist 1078 ganger.)

* 1303 004.jpg (58.44 KB, 640x427 - vist 1052 ganger.)
« Siste redigering: September 13, 2007, 08:58:06 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #7 på: September 06, 2007, 10:49:24 »

Jeg kj?pte restlageret av lameller og shims fra ZF for flere ?r siden , derfor etstatter jeg de tykke skivene med 1 lamell og en skive p? hver side slik at jeg n? f?r 4 lameller i sperra , da blir det hold i sperra , bare synd at dette er umulig ? f? tak i.Dette er et m?ysommelig arbeid da shimsene m? planslipes slik at lamell pakka har en 0,4 mm klaring ute olje p? delene , da vil sperren slippe fri n?r en tr?r inn clutsjen , ellers understyrer dette f?lt vist en har forspenn p? sperra , bra i rallycross men ikke p? skogen.


* 1303 005.jpg (57.28 KB, 640x427 - vist 997 ganger.)
« Siste redigering: September 13, 2007, 08:58:33 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #8 på: September 08, 2007, 09:37:12 »

her er Qaife sperra , den kan skaffes til alle eldre VW typer fremdeles , denne sperra har livstids garanti og fungerer bra , dette er ikke lamell sperre , men fungerer bra da den ikke understyrer bilen , prisen er ogs? billig i forhold til gamle brukte ZF sperrer , fra 525-550 GB pund + frakt og fortolling


* ATBdiff64771.jpg (86.87 KB, 400x262 - vist 1020 ganger.)
« Siste redigering: September 13, 2007, 08:58:56 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #9 på: September 12, 2007, 08:54:51 »

s? kan vi forsette med gear kassen.
BILDE NR.1 VISER AT VI BYTTER UT ALLE LAGERE MED PLASTMEDBRINGERE TIL 100% N?LELAGER , DETTE FOR AT N?R EN BELASTER DREVENE MYE S? SMELTER PLASTIKKEN OMKRING DE ORGINALE N?LENE OG DETTE RESULTERER I RAS.
BILDE NR.2 N?LELAGER P? 2 OG 3 GEAR OGS?
BILDE NR.3 KLARING P? HVERT DREV ER VIKTIG 0,15 MM TIL 0,35 MM ER ? ANNBEFALE AKSIALT,P? 1 GEAR SHIMSES DET MED SHIMS UNDER 1 GIR.
JEG FIKK 18,8 MM I KLARING P? F?RSTE GIR , EN M?LER KLARINGEN UTEN SYNK RINGER MONTERT.DET KREVES SPESIALVERKT?Y TIL MUTTEREN P? PINJONG AKSELEN , MEN EN STOR R?RTANG BRUKTE VI F?R !!! MED FORSIKTIGHET...


* 1303 003.jpg (47.37 KB, 640x427 - vist 1016 ganger.)

* 1303 005.jpg (50.2 KB, 640x427 - vist 960 ganger.)

* 1303 006.jpg (52.48 KB, 640x427 - vist 946 ganger.)
« Siste redigering: September 13, 2007, 08:59:09 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #10 på: September 12, 2007, 08:57:24 »

BILDE NR.1 VISER KLARING P? 2 GIR , DETTE SHIMSES MED TYKKELSEN AV L?SERINGEN OVER 3 GIR , JEG FIKK OGS? HER 17,8 MM KLARING AKSIALT.
BILDE NR.2 N?LELAGERET P? 3 GIR


* 1303 007.jpg (44.47 KB, 640x427 - vist 982 ganger.)

* 1303 008.jpg (30.87 KB, 640x427 - vist 940 ganger.)
« Siste redigering: September 13, 2007, 08:59:29 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #11 på: September 12, 2007, 09:02:46 »

BILDE NR.1 VISER DEN HYBRIDE HUB FOR 3 OG 4 GEAR P? HOVEDAKSEL, DENNE ER SPLINED OG PASSER I DE FLESTE GIRKASSER N?R HOVEDAKSEL BESTILLES SPLINED , ELLERS ER DET KILE HER OGS? , MEN DA M? DENNE BYTTES TIL HERDET TYPE , FINNES DET L?SERINGER P? HUBBEN OG EN BRUKER FULLPAKKED N?LELAGER S? M? SHIMS BRUKES MOT L?SERINGENE , VIST IKKE HUKKER N?LENE I L?SERINGENE.
BILDE NR.2 VISER DE FORSKJELLIGE TYKKELSER AV L?SERINGER OVER 3 GIR P? PINJONG AKSELEN OG M?LING AV KLARING P? 2 GIR.
BILDE NR.3 VISER FERDIG SAMMENSATT PINJONGAKSEL, DENNE KAN MONTERES KOMPLETT ,DA DEN PASSERE INN IGJENNOM N?LELAGERET I BAK HUSET.
V?R N?YE MED AT FJ?RA ER OK I MELLOM 3 OG 4 GIR , VIST IKKE KAN EN BRUKE EN FAST AVSTANDS HYLSE FRA DE GAMLE KASSENE.


* 1303 009.jpg (56.58 KB, 640x427 - vist 972 ganger.)

* 1303 011.jpg (48.35 KB, 640x427 - vist 930 ganger.)

* 1303 013.jpg (64.28 KB, 640x427 - vist 930 ganger.)
« Siste redigering: September 13, 2007, 08:59:48 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #12 på: September 13, 2007, 03:24:38 »

SAMMENSETTING AV HOVEDAKSELEN
BILDE NR.1 SPOR I SJALTE MUFFE VENDES MOT 4 , RILLE I HUB VENDES MOT 3 , ELLERS HOPPER DEN UT AV 3 GIR!!
BILDE NR.2 KLARING 3 O,20 MM (SKAL V?RE 0,10-0,25)
BILDE NR.3 VISER KLARING 4 0,20MM (SKAL V?RE 0,10-0,25)
KLARINGEN M?LES N?R EN HAR PRESS P? HUB OG SKIVE , DETTE GJ?RE LETTEST I PRESSA ,MEN IKKE OVERPRESS!!


* spor hub muffe.jpg (30.29 KB, 640x427 - vist 917 ganger.)

* klaring 3.jpg (36.43 KB, 640x427 - vist 890 ganger.)

* klaring 4.jpg (37.52 KB, 640x427 - vist 905 ganger.)
« Siste redigering: September 13, 2007, 09:00:19 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #13 på: September 13, 2007, 03:28:48 »

S? LEGGES BEGGE AKSELENE I SAMMEN
BILDE NR. 1 SLIK SKAL DE SE UT DA.
BILDE NR.2 VISER AT EN M? FRESE PLASS I HUSET TI 1 GIR P? HOVEDAKSELEN
BILDE NR.3 VISER HVORDAN DET SER UT N?R DET ER PLASS.


* sammensatt.jpg (49.73 KB, 640x427 - vist 955 ganger.)

* frese plass 1.jpg (57.55 KB, 640x427 - vist 933 ganger.)

* ferdig fresr.jpg (47.61 KB, 640x427 - vist 920 ganger.)
« Siste redigering: September 13, 2007, 09:00:43 av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 719


« Svar #14 på: September 13, 2007, 03:33:22 »

S? M? MANN FRESE PLASS TIL 4 P? PINJONG AKSELEN I BAKHUSET
BILDE NR. 1 VISER HVOR DET FRESES I BAKHUSET.
BILDE NR. 2 VISER BOLT/GJENGE HULL SOM LAGES FOR EKSTRA GIRL?S , SLIK AT EN IKKE KAN F? KILT KASSA FAST I 2 GEAR SAMTIDIG.DET ER ET VW PROBLEM.SE OGS? AT REVERS GAFFELEN ER MODIFISERT.
BILDE NR.3 VISER L?SEN MONTERT


* frese til 4.jpg (45.86 KB, 640x427 - vist 998 ganger.)
* bolt til gear l?s.jpg (53.62 KB - lastet ned 685 ganger.)
* l?sen p? plass.jpg (48.11 KB - lastet ned 641 ganger.)
« Siste redigering: September 13, 2007, 08:55:35 av rallybugs » Loggført
Sider: 1 2 »   Til toppen
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!