Agder VW Klubb
Desember 06, 2021, 06:48:41 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Det er ikke mulig å skrive innlegg eller opprette nye brukerkontoer her, siden det er opprettet eget delforum på VW Norge:
 http://www.vwnorge.no/index.php/board,128.0.html

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: « 1 2 3 4 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VW 1200 Racerbil ;)  (Lest 22606 ganger)
larsstea
Mekaniker

« Svar #15 på: August 22, 2011, 04:08:21 »

kom meg ikke hend på scc jeg heller pga oljelekk fra simering.og ikke skilter på bilen satså på det går bedre til våren.denn bilen din har jeg ikke sett i andal enda kansje jeg ser den langs veien en dag.

Det skal du ikke se bort i fra:) Foreløpig har den bare vært på veien et par timer..
Skal hilse når jeg ser en lilla boble i området:)
Loggført
lille lilla
Seriøst på VW kjøret

« Svar #16 på: August 23, 2011, 12:23:18 »

min kommer nok ikke på veien før til neste år.står og venter på og få overhalt bremsene.forøpig står den uten skilt.pga dårlige bremser.pluss justering av pumaen.må inn og vise han hos tilsynet.pga att jeg ble stoppa i sommer.
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #17 på: August 29, 2011, 05:31:04 »

I dag har jeg montert ny tank, fikk denne demotanken billig, så da ble valget lett:)

Har hatt problemer med at de nye viskerarmene er utrolig vinglete. Lagde en hylse med åpning for settskruen. Nå lot de seg akkurat presse på og det ble helt stødig! Tykkelsen på metallet var ca 0.3-0.4mm og innvendig diameter på hylsen er 6mm.
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #18 på: September 01, 2011, 06:01:50 »

I dag kom framskjermene fra USA og jeg pakket opp pakker som om det skulle være juleaften..  til min store irritasjon var begge skjermene knekt på midten. Tok dem med ned på Posten, men de henviste bare til for dårlig pakking og at jeg måtte ta kontakt med avsender. Sjelden jeg irriterer meg, men i dag er en av de dagene  Angry

Hvis ikke jeg kommer noen vei med dette, så får jeg prøve å få en lokal båtbygger eller noe til å fikse dem, men det blir jo ikke det samme. Jeg setter dem uansett på bilen så jeg kan få den på EU-kontroll.

Men skjermene var fine da...
Loggført
lille lilla
Seriøst på VW kjøret

« Svar #19 på: September 02, 2011, 09:58:45 »

elendig frakta når du får skjermene så sprukket som det der.ikke bra.får håpe du kommer en vei med det så du eventuelt får nye eller får fiksa de på en grei måte.
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #20 på: September 02, 2011, 10:27:34 »

elendig frakta når du får skjermene så sprukket som det der.ikke bra.får håpe du kommer en vei med det så du eventuelt får nye eller får fiksa de på en grei måte.

Har meldt inn en erstatningssak, så får vi se hvordan det går. Har ordnet med en båtbygger som hjelper med å fikse dem, så de er nok på bilen i løpet av neste uke:)
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #21 på: September 08, 2011, 09:33:17 »

Bilen min er bare delvis lakkert under pluss transportlakk på gulvplatene. Hva anbefaler dere av behandling under for en bil som skal kjøres om vinteren?
Loggført
lille lilla
Seriøst på VW kjøret

« Svar #22 på: September 09, 2011, 06:03:50 »

tectyl.3 strøk bør holde saltet unna.la det tørke og så ett lag med tynnn voks over der igjen.
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #23 på: September 10, 2011, 11:26:37 »

tectyl.3 strøk bør holde saltet unna.la det tørke og så ett lag med tynnn voks over der igjen.

Den sto litt fuktig en periode og har litt overflaterust under. Bør jeg pusse og bruke noe rustbindene grunning før tectyl da?
Loggført
lille lilla
Seriøst på VW kjøret

« Svar #24 på: September 11, 2011, 04:07:16 »

da hadde jeg pussa det rent først og 3 lag med grunning.vet du får en god grunning på ksh.kan pensles på.biltema har også en type grunning som kan pensles.funka på min
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #25 på: September 16, 2011, 11:10:55 »

Mye annet i det siste, så det går litt tregt med bilen, men nå er det en uke med mye fri:)
Har gjort litt EU-kontroll forberedelser osv. Tror ikke det er så stas med trykknapp bak bremsepedalen til bremselyset og to korte bremseledninger skjøtet sammen til en lang;)

Nå som det er ferdig har jeg begynt å lage baksete. De hadde to til prisen av en på den 12" sub'en jeg skulle kjøpe så nå må jeg ha en 70liters kasse for å få plass til begge. I tillegg skal det være plass på sidene til 6x9'ene. Det kommer nok til å veie litt også med 19mm mdf, så det er greit at det henger fast:)
Har også et sett med diskant og mellomtone som skal i fremdørene sammen med en tredje forsterker foran, men det får vente en stund.

Har aldri sveiset før, så jeg trenger ingen kommentarer på den utstrakte vinkelsliperbruken;) Får ta meg tid til å lære det ordentlig senere en gang, hehe.
« Siste redigering: September 16, 2011, 11:25:00 av larsstea » Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #26 på: September 17, 2011, 02:13:14 »

Og her er seteryggen med ramme til basskasse. Forsterkeren til subene kommer til å bli festet på basskassen, mens forsterkeren til 6x9'ene skal festes under setet.
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #27 på: September 18, 2011, 07:56:06 »

Basskassa begynner å ta form. 19mm mdf. Dette drar nok dessverre opp vekten på bilen litt;)

Prøver å skjerme for motorstøy. Målingene viste 2-3 db lavere ved tomgang, men det viktigste var kanskje at lyden nå ikke var så skarp.

Ser ut som det passer greit.
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #28 på: September 27, 2011, 10:37:24 »

Slet skikkelig med å bli kvitt luften i hovedsylinderen etter å ha skiftet bremselysbryteren. Fikk tips om litt trykkluft og det gjorde susen:)

Hattehyllebygging. 2stk 6x9 Alpine og 2stk 12" Kicker skal oppi her

Hadde litt selvklebende isolasjonsmateriale liggende som ble til fin padding i hattehylla.
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #29 på: September 29, 2011, 02:31:29 »

Begynner å ordne seg med lyd  Grin

By larsstea at 2011-09-27
Loggført
Sider: « 1 2 3 4 »   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!