Agder VW Klubb
Oktober 27, 2021, 03:16:57 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Det er ikke mulig å skrive innlegg eller opprette nye brukerkontoer her, siden det er opprettet eget delforum på VW Norge:
 http://www.vwnorge.no/index.php/board,128.0.html

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 4 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VW 1200 Racerbil ;)  (Lest 22138 ganger)
larsstea
Mekaniker

« på: August 07, 2011, 04:37:25 »

Da har jeg bestemt meg for å lage en tråd om bilen min. Litt for å få mulighet til å spørre om hjelp underveis og for å få andres synspunkter og evt løsninger, og litt fordi jeg har lyst til å vise den frem. Bobla er en 1200 de luxe står det i vognkortet og jeg kjøpte den i Seljord i 1997. Før det hadde den bodd i Grimstad og blitt kjørt av en jente der. Jeg snakket med henne på telefonen en gang og hun hadde et klengenavn på den som jeg ikke kan huske, men hun fortalte meg i alle fall at faren hennes hadde lakket den grønn. Han jeg kjøpte den av hadde sveist originalskjermene til karosseriet så det var en liten jobb å få disse av igjen. I tillegg var alle hull i dashbordet sveiset igjen, dette beholdt jeg da det passet godt med looken jeg ønsket den gangen. Jeg ønsket å ha en bil totalt fri for krom. Heldigvis hadde de også byttet kanaler, gulv og det meste av det andre som var rustent. Bilen kom helt i deler med forstillinga inni bilen (den viste seg å være skjeiv) og et hengerdrag skrudd på foran så den skulle være grei å flytte på. Omtrent på denne tiden flyttet jeg og bilen ble stående på en låve til 2004. Da ble den pusset ned og lakket. Hele tiden kjøpte jeg litt deler her og der. Jeg bestemte meg tidlig for at bilen skulle ha en slags racinglook. Etter at bilen ble lakket hadde jeg en periode med mc. Nå har kona bestemt seg for at jeg er for gammel for R-sykkel, så nå er den solgt og bobla tatt frem igjen. Angrer ikke på det:)
Her er et bilde av bilen ved første prøvetur. Da har jeg brukt et par uker på å overhale bak og forstilling samt senke bak. Foran har jeg brukt Puma, Bugpack dempere og Swayaway. Det meste av deler har ligget på loftet i 10-15 år og jeg setter derfor sammen bilen slik som det var tenkt da jeg kjøpte den.

Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #1 på: August 07, 2011, 04:43:14 »

Her er et bilde av de gamle og nye bakdekka. Bilen er ikke senket på dette tidspunktet.

Og sånn ser den ut senket:

Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #2 på: August 07, 2011, 04:46:27 »

Den forrige eieren hadde kvittet seg med en del av ledningene, så det blir og bygge det opp igjen.

Her har jeg også montert nye viskere pluss armer som kom i posten for et par uker siden.

Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #3 på: August 07, 2011, 04:52:31 »

Nytt taktrekk..

I dag har jeg begynt å montere OnePiece. Legger ut noen bilder fra dette senere.
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret

« Svar #4 på: August 07, 2011, 06:22:25 »

Der var den ja  Smiley
Ser du må ha temmelig brede skjermer for å dekke de dekka. Morro at du beholder stilen som du valgt for så lenge siden.
Loggført
dmf181
Seriøst på VW kjøret

« Svar #5 på: August 07, 2011, 08:21:37 »

Den ser jo rå ut allerede Smiley
Loggført

AgderVWKlubb medlem 181!
-74 Jeans
-66 1500 (brannpumpepower) (selges HBO 10k)
-66 flyndre (selges HBO 2k)
-72 1302 Jubileum (solgt)
-58 flyndre (selges HBO 2k)
-91 MB E300 Diesel (solgt)
(liker gamle tyske biler..? jeg??)

Har du sett en pulverlakkert gul og matt sort 1680AS (Klubbprosjekt
larsstea
Mekaniker

« Svar #6 på: August 08, 2011, 12:32:54 »

@dmf181: Takk Smiley
@SveinT: Ja, har 7,5 cm bredere glassfiber bak og så hadde jeg de hjemmebredda foran, men de ble ikke brede nok. De nye jeg bestilte var fra Creative Car Craft og er samme som på NASCAR Herbie fra Herbie: Fully loaded. På bilde er de gamle som var breddet 2,5 cm. Takk for hjelpen med kingboltene Smiley

Her er en av onepiecelistene ferdig slisset og bøyd etter formen til vinduet:

Og her er den limt med Tech-7 i kant med vindusføringen. De klipsene som fulgte med funket ikke i det hele tatt..

Ein stuck fensterheber

Framsetene. Får se hvor tungvint det  blir med beltene, de er montert med beltestrammere bak. Mest sannsynlig blir de til pynt da jeg har et sett med vanlige belter også.

Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #7 på: August 08, 2011, 07:43:08 »

Shortshift:) Fungerer veldig bra og koster under hundrelappen. Har også tatt ut staget mellom girspaken og girkassen og skiftet den foringen som er inni kanalen. Tror det er en av de bedre investeringen jeg har gjort på bobla..

Asfaltplater. Er ganske god "klang" i bilen nå som det bare er karosseriet. Har limt støydempingsplater fra Biltema i taket før jeg trakk det om. Har tenkt å ha dette i dørene og baki også. Noen som har erfaring med dette? Er det kanskje noen bedre alternativer? Har begynt å lime gulvteppene og håper å bli ferdig med det i morra. Ser relativt lyst ut for at jeg kan kjøre til SCC:)

Ser at teppesettet mitt er laget for fotstøtte, men det har det ikke vært i noen av de bilene jeg har hatt. Noen som har en slik til overs eller pleier man å lage det. Kan ikke se at de selger det noe sted..

Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #8 på: August 13, 2011, 10:21:43 »

Fant litt flere smådeler som var modne for utskifting.

Teppene er på plass og alle smådelene er lakket. Fant ut at askebegeret manglet fra delehaugen, noen som vet hvor dette kan kjøpes?

Vippeanordningen funker fint og det er god plass til å komme inn i baksetet. Det er også skinner for å justere frem og tilbake.
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret

« Svar #9 på: August 14, 2011, 11:35:59 »

Askebeger en inkludert i prisen av en starter i Vennesla  Roll Eyes
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #10 på: August 15, 2011, 11:29:28 »

Askebeger en inkludert i prisen av en starter i Vennesla  Roll Eyes

Flott! Smiley
Loggført
Boleren
Seriøst på VW kjøret

« Svar #11 på: August 15, 2011, 06:52:28 »

OJ OJ, denne var kuuul ! Hva slags motor skal du ha ?? Skal du på SCC ?
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #12 på: August 16, 2011, 12:13:22 »

OJ OJ, denne var kuuul ! Hva slags motor skal du ha ?? Skal du på SCC ?

Takk:)

Jobber på spreng for å få den kjørbar til helgen og satser på å kjøre innover til scc tidlig på lørdagen. Det blir i så fall på prøveskilt:o 
Hadde vært gøy å treffe noen fra Agder der inne.

Foreløpig står det en 1200 fra `64 som er bygget om til 12v, men har en 1600 fra `74 som skal bygges opp med Megasquirt og turbo til neste år.
Loggført
larsstea
Mekaniker

« Svar #13 på: August 20, 2011, 11:33:37 »

Da ble det ikke noe scc for meg. Litt irriterende etter å ha brukt noen timer i går på å feilsøke det elektriske for til slutt finne ut at den splitter nye sikringsboksen sluttet å levere strøm på den ene kursen etter den andre. Bygde en ny sikringsboks i går kveld, og hadde bilen ferdig i dag morges, men da dukket noe helt annet opp som gjorde at jeg ikke kunne reise. En liten tur rundt i Arendal ble det uansett. Hell i uhell fant jeg ut etterhvert. Jeg har alltid bare fylt en 10liter av gangen på tanken. I dag da jeg fylt opp tanken viste det seg at den lekker i kanten noe som resulterte i masse bensinsøl og stank i bilen. Har sett på ny tank og vil gjerne ha noe sånt som dette:
http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17317830
Hadde kanskje vært greit med litt mere enn 20 liter, men det er vanskelig å få plass til noe annet uten å kappe for mye.

Har også konvertert til US blinkere i euro-lyktene, det ble litt kult synes jeg. Har skrudd sammen resten av bilen minus passasjerseter og de nye framskjermene som i følge usps skal være her til uken.

Flekkene er ikke fra motoren, men bensinlekkasjen;)

Loggført
lille lilla
Seriøst på VW kjøret

« Svar #14 på: August 21, 2011, 07:14:40 »

kom meg ikke hend på scc jeg heller pga oljelekk fra simering.og ikke skilter på bilen satså på det går bedre til våren.denn bilen din har jeg ikke sett i andal enda kansje jeg ser den langs veien en dag.
Loggført
Sider: 1 2 3 4 »   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!