Agder VW Klubb
September 07, 2010, 10:51:32 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Brukerkontoer som blir opprettet uten en gyldig e-postadresse blir slettet !!

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har du konvertert............oxyboxer............  (Lest 1157 ganger)
vwfreak
Administrator
Seriøst på VW kjøret

« på: Februar 08, 2010, 05:43:44 »

Har faktisk fått brukt litt tid på å demontere wbx motorer i det siste. Av de 5 som er plukket helt ned så er det fortsatt en som ikke har konvertert. Er alltid noen "nølere" Har du "kovertert" (troen) troen på oxyboxer?Huh

* wbx1.JPG (76.27 KB, 511x384 - vist 61 ganger.)
Loggført
71kg
Administrator
Hekta på VW

« Svar #1 på: Februar 08, 2010, 06:48:04 »

Jeg har konvertert og har planer om å bygge en oxybokser, skal lage en tråd om det tenkte jeg.
Loggført
vwfreak
Administrator
Seriøst på VW kjøret

« Svar #2 på: Februar 09, 2010, 10:23:37 »

Godt å høre at jeg ikke er den eneste. Eneste jeg har sett som tydeligvis er ett svakt punkt på wbx er selvfølgelig kjølekåpene samt det later til att kammen på de fleste har fått skikkelig juling sammen med løftere. Skikkelig nedslitt og er kornete (økt friksjon) Men hvem bryr seg da det skal type 1 kam i mine motorer.
Loggført
tmatre
Hodekløer
*

« Svar #3 på: Februar 27, 2010, 10:48:08 »

Hei

Jeg har god tro på WBX blokka.. og konvertering til Oxyboxer
Kjøpten meg en camper fra California sist sommer, motoren er en helt grei 1600 DP....

Har byttet alt av bremser, styrestag osv
En ny girkasse står klar...
Mangler bare en motor jeg vet er 100% og dermed ingne tekniske bekymringer på tur  Roll Eyes

Har derfor en WBX stående
Den skal få ny org kam og løftere
Org 76mm veiv
044 topper
Er usikker på om jeg går for 94mm eller tykkvegget 92mm cylindersett
Og om jeg går for WBX innsprut, Megasquirt eller gassere

Kappe kjøpekappene skal jeg alltid klare, men sliter litt med å fikse pinnboltene.
Har en kar her med en god maskinpark, nøyaktig er han også - håper han fikser det

Hvordan gjør du det? Eller går du for JPM topper og 4" boring?
Det blir litt over mitt budsjett :-)
Loggført
vwfreak
Administrator
Seriøst på VW kjøret

« Svar #4 på: Mars 04, 2010, 07:34:16 »

Jeg skal selv bruke 94mm langslags sylinder sett. Har mahle og wiseco, men usikker på om hva jeg skal bruke enda. Skal ikke lage noe helt vilt. Bruker da bare sylindershims fra rocky jennings samt jeg skal ha fk10 kam. Blir litt snillere enn hva jeg ønsker, men får slå meg til ro med at splitten ikke har godt av mer.

Ohh, har lyst til å bygge 4 toms neste gang. Virker jo helt genialt.

Ja, Torgeir. Du bør bytte løftere og kam da alle de jeg har sett er skikkelig slitte. Vel og merke har motorene sikkert gått min 200k.
Loggført
geir
Hekta på VW

« Svar #5 på: Mars 04, 2010, 10:18:34 »

Trenger ikke og bruke lange sylindere på en oxybokser, hvis du ikke har meget langt slag 84mm+ og lange råder 5,5"+
Loggført
tmatre
Hodekløer
*

« Svar #6 på: Mars 05, 2010, 10:06:09 »

@Geir: Så litt på bildene av pinnbolt flyttingen på motoren til Morten...
Boret du bare opp det gamle hullet med bor sentrert i det gamle hullet, gjenget og plugget dette, så borret og gjenget opp med M8?

Fant en side med mye bilder av en bygging, der han pgså har lagt ut bilde av jig for å bore hullene
Mener han boret opp hullet eksentrisk
http://www2.efk.nu/stories/TMD_ombyggnation/TMD_album/Motor/Cylindrar%20och%20distanser/slides/oxy_offset_tool.html
Bygger fly motor han da tror jeg...

Leste også en som bare satte inn case savers, satte inn M8 pinnbolter presset inn pinnboltene og tvinget toppen på
Boltene ble skjeve, men det fungerte vist det også... Men tror ikk jeg tar sjansen på det :-)

Hvilke pinnbolter brukte du til toppene forresten? T1 bolter blir vel for lange i utgangspunktet
Loggført
geir
Hekta på VW

« Svar #7 på: Mars 06, 2010, 06:20:04 »

@Geir: Så litt på bildene av pinnbolt flyttingen på motoren til Morten...
Boret du bare opp det gamle hullet med bor sentrert i det gamle hullet, gjenget og plugget dette, så borret og gjenget opp med M8?

Fant en side med mye bilder av en bygging, der han pgså har lagt ut bilde av jig for å bore hullene
Mener han boret opp hullet eksentrisk
http://www2.efk.nu/stories/TMD_ombyggnation/TMD_album/Motor/Cylindrar%20och%20distanser/slides/oxy_offset_tool.html
Bygger fly motor han da tror jeg...

Leste også en som bare satte inn case savers, satte inn M8 pinnbolter presset inn pinnboltene og tvinget toppen på
Boltene ble skjeve, men det fungerte vist det også... Men tror ikk jeg tar sjansen på det :-)

Hvilke pinnbolter brukte du til toppene forresten? T1 bolter blir vel for lange i utgangspunktet

Jeg boret opp det gamle hullet i senter og gjenget det med M14.
Det er nok en fordel og bore det ut av senter,men det er ikke så lett uten en jig.
Brukte 8mm t1 pinnbolter som ble skrudd helt inn i blokken og kappet av litt på gjengene i enden.(De var ikke for lange)
Loggført
geir
Hekta på VW

« Svar #8 på: Mars 10, 2010, 07:12:53 »

Sjekk denne her
http://www.shoptalkforums.net/viewtopic.php?f=1&t=130152&sid=26febc6b3cb0fc7962c22be704be2b40
Loggført
vwfreak
Administrator
Seriøst på VW kjøret

« Svar #9 på: Mars 10, 2010, 09:27:02 »

Det var en ny vri. Kreative folk finnes rundt om og morsomt å se, selv om jeg neppe går for en slik løsning noen gang.

Jeg har desverre ikke bilder, men er ferdig med å skru inn stål for pinnebolt sirkel endring. Jeg gikk for M16 ettersom det er større og mer vanlig. Da får man mer gods rundt M8 pinnebolthullet. Skal lage en mal for borring av pinnebolthull etterhvert.
Holder på å plane anleggsflatene for sylinder. Må få fyrt ut noen bilder etterhvert.
Loggført
tmatre
Hodekløer
*

« Svar #10 på: Mars 11, 2010, 12:34:22 »

Sjekket litt på VW Speedshop etter at BeetleBug postet på VWnorge reimhjulet med trigger....
Har fine innsug med spjellhus der... IKke så gale pris heller
http://www.vwspeedshop.com/pages.php?pageid=3

42mm som er nok for meg her ligger på £350
http://www.vwspeedshop.com/product.php?productid=16759&cat=394&page=1

Alternativet er CB sine...

Har jo en del Megasquirt ECU'er liggende enda

Får nok ikke startet på dette prosjektet før til neste vinter, men må samle litt deler
Loggført
Trond Dahl
Mekaniker

« Svar #11 på: Mars 11, 2010, 11:00:00 »

Spjella fra speedshop er SJEF... Jeg har et sett liggende til turbo motoren min hvis du vil ta dem i nøyere øyesyn.
Vær bare obs på supertreg leveringstid fra Paul.... Men kvaliteten på produktene er upåklagelig
Loggført
tmatre
Hodekløer
*

« Svar #12 på: Mars 12, 2010, 11:47:55 »

Glimrende Trond, kommer opp til deg en dag, ringer for avtale først.
Har du de med dyser på innsiden av innsuget (mot viftehuset) eller på utsiden av innsuget?
Loggført
Trond Dahl
Mekaniker

« Svar #13 på: Mars 13, 2010, 06:28:33 »

Innsiden
Loggført
vwfreak
Administrator
Seriøst på VW kjøret

« Svar #14 på: Mars 15, 2010, 10:02:04 »

Dette er status pr dags dato. Ferdig planslips blokk med M16 caseplugger.

* wbxfres.JPG (46.45 KB, 365x274 - vist 56 ganger.)
Loggført
Sider: 1 2 »   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!