Agder VW Klubb
Desember 06, 2021, 07:02:41 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Det er ikke mulig å skrive innlegg eller opprette nye brukerkontoer her, siden det er opprettet eget delforum på VW Norge:
 http://www.vwnorge.no/index.php/board,128.0.html
 
   Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: « 1 2 3 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min 1200 fra 1962...  (Lest 20638 ganger)
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #15 på: April 16, 2010, 08:34:52 »

Alltid like gøy å lese innleggene dine. Blir gøy å se den på rullene på dyno day.
Takk for hjelpen med Ovalen, var bra å få den igang. Smiley

Anders
Og litt støvtørking og småskruing burde jo Ovalen din også være klar for en tur på rullene?
Var jo et lite poff på første kinning, og startet vel på tredje førsøk? Ikke galt for en nyoverhalt motor  Smiley
En ledning fra sikringsboks til speedometer er det første du burde få, bare for å få liv i varsellampene.
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #16 på: Juni 24, 2010, 09:22:24 »

Og da var en EU-kontroll gjennomført. De fant litt for mye slark i kingbolter, så da ble det en liten overhaling av et annet sett, slik at jeg bare kan bytte over alt sammen i morgen  Smiley

Delene ble først rengjort og litt rust ble fjernet, og litt grunning og lakk fikk de også.


* DCP_4502b (Medium).jpg (127.16 KB, 800x690 - vist 623 ganger.)
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #17 på: Juni 24, 2010, 09:23:27 »

Så ble nye foringer presset inn, uten å fjerne de gamle først. Da presses de gamle ut automatisk....
Laget et lite pressverktøy også for at de skulle stoppe på rett sted.


* DCP_4503b (Medium).jpg (37.79 KB, 279x600 - vist 643 ganger.)
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #18 på: Juni 24, 2010, 09:25:47 »

Så ble de brotsjet opp til rett dimensjon slik at kingbolten kan presses inn for hånd.


* DCP_4504 (Medium).jpg (42.32 KB, 398x600 - vist 630 ganger.)
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #19 på: Juni 24, 2010, 09:26:31 »

Og her var det ferdige resultatet klar til montering på bilen.


* DCP_4505b (Medium).jpg (83.78 KB, 800x415 - vist 600 ganger.)
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #20 på: Juni 25, 2010, 08:53:42 »

Da var det monteringstid. Siden jeg har lånt spesialverktøy, brukte jeg dette for å måle forskjellen mellom de to armene. Her var det 7mm, og da ble det etter tabellen 5 skiver på yttersiden av leddbolten og 3 på innsiden både oppe og nede.


* DCP_4506 (Medium).jpg (52.83 KB, 398x600 - vist 649 ganger.)
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #21 på: Juni 25, 2010, 08:55:36 »

Og da var det på plass. Bremseskjold og trommel ble montert etter bildet ble tatt.....


* DCP_4508 (Medium).JPG (85.3 KB, 800x531 - vist 655 ganger.)
Loggført
elrasoo
Hobbymekaniker
**
Innlegg: 49



« Svar #22 på: Juni 25, 2010, 09:25:53 »

kjempebra  det der,,  har ett par sånne kingbolt  greier jeg og som kan trenge nye  foringer og slikt ,nå vet jeg hvor det  kan gjøres  :-)
Loggført

om du føler du har kontroll kjører du ikke fort nok :-)
vwfreak
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.675


« Svar #23 på: Juni 25, 2010, 09:49:12 »

Morsomt å se att du har testet og prøvd montering av kingbolter.
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #24 på: Desember 04, 2010, 12:30:32 »

Har for morro skyld holdt et lite øye med bensinforbruket på denne bilen, og fant nå ut et den nye motoren hadde et lite jubileum i går.
Den har klart å drikke 1000 liter siden nyttår.  Cheesy
Men jeg har jo også klart å forflytte meg 12700km på de samme literene, så snittet for hele året blir rundt 0,78l/mil. Noen av literene har nok også forsvunnet gjennom bensinvarmeren, for når gradestokken viser rundt -10 og verre blir den også brukt en god del.
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #25 på: August 17, 2011, 08:00:21 »

Hvem sier at bilder ikke kan lyve  Cheesy
Tok å smurte på årets lag med Owatrol olje i går, og bilen ser jo nesten nylakka ut.


* HPIM0215 (Medium).jpg (107.01 KB, 800x600 - vist 592 ganger.)
« Siste redigering: August 17, 2011, 08:04:35 av SveinT » Loggført
vwfreak
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.675


« Svar #26 på: August 18, 2011, 07:58:46 »

Så du stiller med "nylakka" bil for å vinne show and shine på scc......
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #27 på: August 18, 2011, 09:42:18 »

Jeg har pakka en gul bil i år, så Owatrolen får litt tid på å tørke  Cheesy
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #28 på: September 06, 2011, 07:52:47 »

Fikk montert inn H4 pærer i dag. Kjøpte noen adapteringer slik at H4 sokkelen passer i P45t pæreholderen. Måtte klippe av litt av de tre ørene på H4 pæren, men ellers passet det rett inn. Litt bedre lys ble det også. På bildet under er det en H4 og en vanlig. Så forskjellen bedre når lysene lyste på veggen  Smiley


* HPIM0253 (Medium).JPG (83.39 KB, 800x600 - vist 500 ganger.)

* HPIM0251b (Medium).jpg (108.38 KB, 800x600 - vist 517 ganger.)
Loggført
SveinT
Administrator
Seriøst på VW kjøret
*****
Innlegg: 1.044



« Svar #29 på: Oktober 09, 2011, 06:42:38 »

På vei til medlemsmøtet på onsdag kom det litt unødvendige lyder fra viskermekanismen. Fant ut at det kanskje var på tide med en liten oppsmøring av akslingene. Det var litt fett inni, men det var klumpet sammmen på midten. Så da håper jeg at litt nytt fett fjerner ulyder  Grin


* HPIM0376 (Medium).JPG (94.06 KB, 800x600 - vist 496 ganger.)
Loggført
Sider: « 1 2 3 »   Til toppen
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!